Tavaszi portya (2013.) élmények

2013. április 26-án, péntek délután a 121. Dr. Vetéssy Géza cserkészcsapat lelkes cserkészei gyülekeztek a színház előtt. A tavaszi portya úti célja idén a Vértes hegység volt, azon belül is Csókakő. Miután mindenki megérkezett a kétnapos portyafelszereléssel a hátán, gyorsan bepakoltuk az autókba a csomagokat és elindult a konvoj. A flotta két személyautóból és az egyházközség kisbuszából – mely használatának lehetőségét ezúton is köszönjük –, mint zászlóshajóból és a hozzájuk tartozó 19 fős legénységből állt.

Kora este érkeztünk meg Csókakőre, ahol az igazgató asszony fogadott bennünket, megmutatta az iskolát, beszélt a település történetéről. Szállásunkat az ottani általános iskola tornatermében rendeztük be. Kipakolás után, még napnyugta előtt megmásztuk Csókakő várát, ahonnan a lemenő nap fényében csodálhattuk meg a Móri-árok elénk táruló panorámáját. Ezután a várból visszasétáltunk a szálláshoz, a hozott szendvicsekből megvacsoráztunk és a takarodóig fennmaradó időben játszottunk a tornateremben. Az a szegény fekete cica…

Következő nap reggel korán keltünk, megreggeliztünk és elindultunk a túrára. Kisebb-nagyobb kaptatók után értünk fel a Vértes fennsíkjára, hogy annak déli részét bebarangolhassuk. Délutánra a nap is kisütött, így kellemes tavaszi időben járhattuk az erdőt. Felkerestük a Szappanos-völgy „barlangjait” is, majd a megbeszéltek szerint pontban délután négykor értünk vissza az iskolához. Ott összepakoltunk a cuccainkat, kisöprögettünk, megköszöntük a vendéglátást és elindultunk Kecskemét fele.

Hazafelé még megálltunk Dunaföldváron fagylaltozni is, ahol összetalálkoztunk ismerős dunaföldvári cserkészekkel.

A portyáról készített fényképek és élményvideó kitűnően dokumentálják, hogy milyen jó hangulatban telt ez a szűk két nap, melyet áthatott cserkészcsapatunk jelszavainak triásza. Élmény. Érték. Közösség.

A portyáról készült fényképek már a galériában vannak.

Jó munkát!

Bibó Zoltán, rajparancsnok

0% spam, 100% cserkészet!