Almásy László kósza raj portyaélménybeszámoló

A beszámoló letölthető pdf formátumban a galériánkból. A többi fénykép és a térkép szintén a galériánkban.

2011. november 12-én, akármennyire is próbálta a 3-as metró meghiúsítani ama szándékunkat, hogy a kósza raj első portyáját megejthessük, nem sikerült neki. “Cselesen” felkészültünk a budapesti közlekedés kiszámíthatatlanságára és tudat alatt plusz egy órát hagytunk, hogy fővárosunk egyik pontjából áttömegközlekedjük magunkat a másikba :-)

Sikeresen eljutottunk Újpest Városkapu buszpályaudvarára, ahol nem kis fejtörő által (és a jegykiadó néni megkérdezésével) megtaláltuk a buszunkat, amivel egy átszállás árán, de eljutottunk Diósjenőre (Ahol megtudtuk, hogy az “f. szöv.” rövidítés a földszövetkezetet takarja. Mit nem tanul az ember…). ÉS végre gyalogosan is nekiindulhattunk utunknak. Először aggódtunk, hogy az időjárás jelentés “6 fokos csúcshőmérséklet” jóslata mégse fog bekövetkezni, mivel 9 fok környékén volt az idő, ami nagyon kellem indítást adott.

Túrázásunk közben megtapasztaltuk, hogy milyen egy Dugóhúzón végigmenni. Kicsivel később az Ételhordó út elején a 6 fok mégis utolért minket, de a nap folyamán többször is lehagytuk, vagy ő hagyott el minket, mert inkább alacsonyabb barátaival találkoztunk… :-)

Juli és Zita nagy örömére első “étkezésünket” Málna-hegy közelében töltöttük, úgy kb 13.15-13.28 között. Amúgy túrázásunk célja, hogy Csóványoson legyünk, méghozzá pontban 14-kor. ÍGY volt még 32 percünk, hogy egy kb 2,5 km-es szakaszt megtegyünk (csak érdekesség képen: Málna-hegy 769m, Csóványos 938m… :-) ). Mondani sem kell, hogy “majdnem” kisujjból kirázva teljesítettük ezt a szakaszocskát is :-D

A csúcsra felérve kifújtuk magunkat, “néhányan” megcsodáltuk a kilátást, felfedeztük, hogy 938 méteren is lehet nagyon jó kedvvel Cini-Minist enni tejeskávé kíséretével, és egy röpke óra ülés és fagyoskodás után folytattuk utunkat Nógrád felé. Bizony, csak felé, mert mint minden jó portyán, itt is sikerült eltévednünk. SŐT, az eltévedésbe olyan jól belejöttünk, hogy nem csak nappal, de a sötétben is kutattuk a turistajelzéseket. Dehogy kutattuk: tapimapiztuk, mivel csak Totinál volt fejlámpa… Tudásunkat éjszaka is bővítettük, többek között azzal, hogy bizonyos emberek bizonyos hátizsákjával a hátán közlekedve úgy néz ki, mint egy tini nindzsa teknőc :-D

És mint minden jó portyánál, végül itt is eredményesen végeztünk és időben elértük a vonatunkat, ami elvitt minket Vácra, majd ott átszállva az utolsó járatunkra (ami nagyon szép volt belülről :-) ) visszajutottunk Budapestre, ahol csatlakozott hozzánk Gréti is.

Összegészében a 4 cserkész (+1), 2 térkép, 1 fejlámpa, 22 km, néhány szőlőcukor (aminek a kedves zacskója kiszakadt), stb. garantáltan jó élményt adott a kósza raj első portyájának. És reméljük, a többinek is majd :-)

0% spam, 100% cserkészet!